Je doelgroep bereiken met je website
Een website. Jouw plek op het wereldwijde web. Maar waarom heb je eigenlijk een website? Heb je daar al eens over nagedacht? Bij dappr doen we dit natuurlijk dagelijks voor klanten.
Maar we snappen dat dit voor jou misschien niet het geval is. Heb je alleen een site omdat het moet? Omdat je anders niet meer relevant bent of niet gevonden wordt online? Of zit er ook echt een doel achter?
Een doel? Moet ik scoren dan?
Jazeker. Scoren bij je (potentiële) klanten. Voorbeelden van doelen voor je website zijn:
- Nieuwe klanten werven,
- informatie geven aan de doelgroep over je bedrijf en werkzaamheden
- het onderhouden van contact met bestaande klanten.
En zo zijn er nog heel wat doelen op te noemen. Gaan we hier niet doen.
Wat we wel gaan doen, is een zaadje planten. Wij willen dat JIJ er over na gaat denken: Wat wil ik eigenlijk met mijn website? En is deze wel representatief voor mij en mijn bedrijf?
De beste ideeën passen op een bierviltje
Achter ieder goed idee zit een goed concept. Dit begint meestal klein. Je kunt het op een bierviltje uittekenen. Daarna ga je het uitwerken. En zit je vervolgens urenlang (soms dagenlang) aan de spreekwoordelijke tekentafel om uiteindelijk je droom te verwezenlijken: een eigen bedrijf.
Door terug te gaan naar dat moment en na te denken over het doel van je bedrijf, kom je dichterbij het doel voor je website. Want hoe bereik je dat doel met je website? Hoe draagt deze daaraan bij? Als je je doel niet helder hebt, kun je niet alleen de verwachtingen van (potentiële) klanten niet waarmaken, maar ook die van jezelf niet. En dat zou toch zonde zijn.
Een doel helpt ook met het meten van de resultaten van je website. Hoeveel bezoekers zijn dagelijks op jouw website te vinden? Welke acties voeren ze uit? En hoe snel zijn je bezoekers weer weg? En wat wil jij eigenlijk dat je bezoekers doen op je website? Door deze inzichten leer je meteen wat wel en niet werkt en hoe je jezelf continu kunt blijven verbeteren.
Voor wie doe je het eigenlijk?
Bij een doel hoort ook een doelgroep. Deze doelgroep bestaat uit mensen die jouw bedrijf succesvol maken. Die enthousiast zijn over jou en je merk. Die hun liefde nog net niet van de daken willen schreeuwen. Oké, dat is dan wel weer een beetje overdreven, maar je begrijpt waar we naartoe willen.
Een doelgroep kan ook groeien. Dus bedenk: ben ik een regionale of nationale speler? En wil ik dat ook blijven? Op wie wil ik mijn pijlen richten?
En daarna: op welke manieren wil ik binnenkomen bij deze doelgroep? Hoe kom ik bij hen in de huiskamer? Hier kunnen we je bij dappr mee helpen. Wil je zelf al wat (voor)onderzoek doen? Lees dan deze blogpost ter inspiratie.
Dat beetje extra; die kers op de taart
Heb je je doel helder en staat je website als een huis? Dan moet dat natuurlijk goed beschermd worden. Daarom leveren we bij dappr al onze websites af met een SSL certificaat: dé bodyguard voor je website. Lees er hier alles over.
En heb je al een website, maar staat deze nog niet als een huis? Dan zijn deze design trends misschien wel wat voor jou. Je vindt ons lijstje voor 2020 hier.
Een dappere website
Je kunt hier allemaal zelf over nadenken, maar wij kunnen dat ook voor je doen. Samen met jou leggen we het traject van doel tot website af. En dan staat er aan het einde iets waar je trots op kan zijn. Benieuwd? Neem dan contact met ons op; wij staan al te popelen.
dappr.doen
dappr.gemaakt
dappr.nieuws
Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.