Otten Keukens en Sanitair

Google heeft in juni 2021 Search Console Insights geïntroduceerd. Een functie waar onze SEO specialisten blij van worden. De functie voegt de gegevens van Search Console en Analytics samen met als doel het gemakkelijk maken om de prestaties van je website beter te begrijpen. Of je nu een content marketeer, blogger of eigenaar bent, het is een functie die een ieder begrijpt. Deze ervaring is nog niet voor iedereen beschikbaar, maar zal geleidelijk uitgerold worden onder de Search Console gebruikers. Wellicht heb jij al een melding ontvangen.
In Search Console Insights kun je nu beter zien welke inhoud op jouw website het beste presteert. Tevens krijg je inzichtelijk wat trending is op dat moment. Ook kun je achterhalen hoe mensen bij je terecht komen, waar mensen op zoeken voordat ze bij je terecht komen en via welk artikel ze op je website zijn gekomen.
Allereerst goed nieuws voor de gebruiker die niet bekend is met de mogelijkheden van Google. Zo is Google Analytics niet nodig om Search Console Insights te gebruiken. Echter raden we wel aan om een Analytics account te hebben. De informatie wordt namelijk met elkaar gedeeld, waardoor er nog meer informatie inzichtelijk is in het dashboard van Search Console. Momenteel werkt Insights nog niet samen met Google Analytics 4 (dus alleen met ‘UA-’), maar daar wordt aan gewerkt.
Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.