Hoe bepaal je de onderwerpregel van je e-mail?
Het onderwerp van je e-mail is essentieel. Dit bepaalt namelijk of iemand de mail opent of niet eens leest. Het onderwerp moet dus goed zijn! Wij krijgen vaak de vraag wat nou een goed onderwerp is. In deze story geven we je een aantal tips die je helpen de onderwerpregel van je e-mail krachtiger te maken.
Het bepalen van een onderwerpregel gaat gepaard met testen, testen en testen. Het onderwerp is per organisatie en de bijbehorende doelgroep anders. Denk hierbij aan een aantal tekens in een onderwerp regel, eindigen met een vraag en het toevoegen van emoticons. Nogmaals dit kan per organisatie verschillen, dat geldt ook voor de tips die hieronder beschreven staan.
Welke onderwerpen vinden je doelgroep interessant?
Noem onderwerpen die aanslaan bij de ontvangers. Dit klinkt simpel, maar in de uitvoering betekent dit dat jij je ontvangers goed moet kennen. Hiervoor moet je meerdere e-mails sturen, waarin je monitort hoe vaak de mail wordt geopend en wat de click true is. Op basis daarvan kun je bepalen welke onderwerpen interessant zijn.
Wil je pakkende titels in je nieuwsbrief? Gebruik dan deze krachtwoorden.
Als je een nieuwsbrief stuurt dan moet je dat niet met saaie woorden doen. Gebruik hiervoor krachtwoorden, zoals gratis, nieuw, populair, opgelet, uniek, speciale aanbieding. Het blijkt dat met deze woorden een mailtje sneller wordt geopend. Je kunt via Motionmill nog 200 krachtwoorden vinden die emotie gedreven zijn voor blogs, nieuwsbrieven en advertenties.
Nieuws moet actueel zijn.
Zoals je waarschijnlijk ook ziet in onze stories, is dat nieuws actueel moet zijn. Natuurlijk hebben wij er ook stories tussen zitten die leuk zijn om te lezen, maar de meeste stories zijn ter kennisgeving. Hierbij proberen we zo actueel mogelijk te zijn, zodat jij op de hoogte bent van de laatste (online) ontwikkelingen.
Concreet, kort & krachtig
Je zult misschien denken dat een mysterieuze onderwerpregel ontvangers nieuwsgierig maakt, maar het blijkt dus dat lezers precies willen weten waar ze aan toe zijn. Ze beslissen namelijk in een korte tijd of ze een mail wel of niet openen. Daarom dient een nieuwsbrief een concrete, korte en krachtige onderwerpregel te bevatten. Lijstje met daarin tips en trends doen het altijd goed. Bijvoorbeeld: “Top 5 social media kanalen 2021”
Maak het onderwerp persoonlijk
Indien mogelijk, raden we aan om het onderwerp persoonlijk te maken. Spreek de ontvanger aan met de voornaam. Test wel hoe ontvangers hierop reageren, sommige doelgroepen vinden dit goedkoop of SPAM achtig over komen. Hiervoor moet je de ontvanger dus wel goed kennen. Met e-mailmarketing kun jij je conversie verhogen.
Wil je aan de slag met e-mailmarketing? Dan helpen wij je graag om de conversie te verhogen. In onze story over e-mailmarketing lees je al waarom en wanneer.
dappr.doen
dappr.gemaakt
dappr.nieuws
Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.