Waarom jij ook een merk bent
 

Deze vraag horen we vaak als we kennismaken met bedrijven en met hen spreken over hun wensen en ambities. Want ambities hebben ze zeker, maar die worden in veel gevallen slechts vertaald naar de behoefte aan een nieuwe website, een DM-actie of een corporate brochure. Ze denken met andere woorden direct in middelen. Hoewel die concrete behoefte aan een middel uiteraard de aanleiding voor het gesprek kan zijn, gaan wij als Dappr altijd eerst op zoek naar de vraag achter de vraag.

Ongeacht het middel waar behoefte aan is, zijn er vaak meer aspecten die aandacht verdienen. Zoals de huisstijl, die soms incompleet blijkt of niet meer aansluit bij deze tijd of de huidige status van het bedrijf. Vaak kan men wel een heel verhaal over het bedrijf of product vertellen, maar de doelgroep niet verleiden tot een aankoop of aanvraag. 

Eerst een stap terug

Ons advies is dan eerst een stap terug te doen. Hoe groot deze stap is, is afhankelijk van wat er al is, wat goed is en wat behouden kan worden, maar ook wat de ambities en wensen zijn. Vaak is er een solide basis waar een bedrijf al jaren op heeft kunnen bouwen. Wij zien het dan als een uitdaging om deze basis (weer) te vinden en een prominente plek te geven.

In die situaties vertellen wij over het merk-denken. Dat ook jij een merk bent en jezelf als zodanig moet gaan zien. Waarop meestal de vraag volgt: Wij? Een merk? We zijn toch geen Coca-Cola?

Dat laatste inderdaad niet, maar om kort te gaan, ja! Ongeacht bestaansduur, grootte of branche, is ook jouw bedrijf, organisatie, product of dienst een merk. In de zin van een netwerk van associaties die de doelgroep er mee heeft. Of gewenst is dat ze er mee heeft. En hoe eenduidiger die associaties hoe sterker het merk. 

Relevant, onderscheidend én geloofwaardig

Dat bereiken betekent wel dat het merk ‘geladen’ moet worden. Geladen met die aspecten die relevant, onderscheidend én geloofwaardig zijn. Hoe eenduidiger, hoe beter. Dat betekent veelal keuzes maken (noemen we ook wel "positioneren"), want ‘wie niet kiest, wordt niet gekozen’. Het is de noodzakelijke eerste stap om een sterk merk te bouwen. Maar zeker niet de enige.

Benieuwd hoe Dappr jouw  kan helpen een sterk merk te worden? 
Neem contact op en we gaan samen op zoek. 

Deel dit bericht:

dappr.gemaakt

ZoBaby

Reys tandtechniek

Puzzeltocht Smitspaviljoen

Mondzorgcentrum Hoogeveen

Jobo Borstelfabriek

Jobo Borstelfabriek

Everts Grond Weg Waterbouw

New Energy Coalition

KinderGordijnen

Omega

Omega

Woonvacature

woonvacature

Omexom

Omexom

Het Origineel

Blauwe Cross

Blauwe Cross

Zuidema Groep

Keizer Kliniek

Keizer

HZG

HZG

Goed Nieuws

Goed Nieuws makelaars

Mekander

Mekander

Waterontharder

Samen weg werken

Samen weg werken

Laude

Laude

De Wemmenhoeve

De Wemmen Hove

Lambertz & Visser

Visser

De Ooster

De Oostergast

Albarello

Albarello

Driewielfiets aanhanger

Fijnhout Drenthe

Uiterwijk Winkel Verzekeringen

Netwerk Zon

Holst dakbedekking

dappr.nieuws

Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.