KinderGordijnen.nl, wie kent het niet. Het grootste aanbod aan KinderGordijnen en allemaal verduisterend te leveren. Jelmer de Vries (eigenaar) is al jaren online actief en loopt voorop als het gaat om het online bestellen en verkopen van gordijnen! De laatste jaren heeft de concurrentie de weg naar de online winkel ook gevonden en is het belangrijk om jezelf te blijven onderscheiden. Dappr is samen met Jelmer aan de slag gegaan met het versterken van de online zichtbaarheid, zodat de consument weer vaker uitkomt bij hét ruimste aanbod aan KinderGordijnen.
Doel
Consumenten bereiken die zoeken naar een ruim aanbod kindergordijnen, dat is het doel. Zodat elke kamer net een beetje mooier en sfeervoller wordt gemaakt. Kindergordijnen heeft voor elke kamer wel een een passend gordijn. De beschikbare content van kindergordijnen bleek niet voldoende om organische zichtbaarheid vast te houden en om relevante zoekopdrachten in Google te genereren. Google rankt tegenwoordig met name content die ingaat op de oplossing van een probleem, hetzij kamerinrichting. De oplossing? Nieuwe informatieve, inspirerende en commerciële teksten schrijven. Dit zorgt/zorgde voor een enorme uitdaging, het gaat om ruim duizend zoektermen met verschillende zoekintenties, waar wij onze tijd goed mee kunnen/konden vullen.
Vernieuwde website
Zoekintenties gaan samen met aankopen van de klant, dus verkopen voor Jelmer. Verkopen die plaats moeten vinden in een webshop waarin alles kan. Om de usability en gebruiksvriendelijkheid te verhogen hebben wij gekeken naar de structuur van de pagina's en de samenhang tussen verschillende kamers, thema’s en gordijnen. Hiervoor zijn wireframes gemaakt, waaruit het functionele ontwerp volgde. Hierbij is de focus gelegd op een goed onderbouwde interne linkstructuur, waarbij we met zoekmachine marketing (zowel betaalt als onbetaald) zoveel mogelijk ingangen geven om content op te pikken. Deze content moet er vervolgens weer voor zorgen dat bezoekers bereikt worden en deze vervolgens in de salesfunnel komen.
SEO werkt niet alleen
Natuurlijk is het toename in website bezoekers niet alleen afkomstig uit SEO, maar een samenhang van SEA, social media en e-mailmarketing. Ook de laatste 3 zetten wij in om het (bovengenoemde) doel te bereiken. Denk aan (tijdelijke) social- en SEA campagnes, maandelijkse mailtjes en wekelijkse socials. Als de doelen vervolgens behaald worden, is het van belang dat de gebruiker (Jelmer) zo snel en eenvoudig mogelijk de bestellingen kan verwerken.
Geautomatiseerde backend
Omdat Jelmer 2 bedrijven heeft (in KinderGordijnen en GordijnenWinkel) hebben wij een back-end op maat gerealiseerd die van alle gemakken is voorzien. Het beheer biedt eindeloze mogelijkheden, waarbij de bestellingen van KinderGordijnen en GordijnenWinkel op één platform op één scherm snel verwerkt kunnen worden. Denk aan facturering, creditering, alterlierbonnen en meer! Vanuit de backend worden er ook automatische mailtjes verzonden met o.a. status updates, knipstaal herinneringen en aftersales mail. Dit alles is tot stand gekomen door de wensen van de klant ter tafel te brengen en samen tot de juiste oplossing te komen. Kortom, een uitgebreide backend die geen enkele andere klant heeft.
dappr.doen
dappr. Merk
050 31 83 266
dappr. Marketing & Online
0528 260 631
Algemeen
info@dappr.nl
Support
info@dappr.nl
Helperpark 278-5
9723 ZA, Groningen
Van Limburg Stirumstraat 50
7901 AS, Hoogeveen
dappr.nieuws
Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.