SEO
Wil jij ook dat jouw website ‘gratis’ in de zoekopdrachten van jouw (potentiële) klant verschijnt? Dan moet je zorgen voor zoekmachine optimalisatie. Oftewel; SEO (Search Engine Optimalisation). Hiermee werf je gratis (potentiële) klanten. Dit klinkt eenvoudig, maar dat is niet altijd het geval.
Het gebruik van zoekmachines
Wist je dat het merendeel van de bezoekers veelal via (organische resultaten in) zoekmachines komen? Zo’n 80% van de Nederlanders klikt op niet betaalde zoekresultaten. Staat jouw pagina niet bij de top 3 á 4 van de zoekmachine, dan laat je veel bezoekers en dus potentiële klanten lopen. Als Nederlanders online informatie zoeken doet 94% dit met Google. De meeste mensen typen 2 á 3 woorden in of stellen een volledige vraag aan Google. Ze kijken vervolgens naar 2 advertenties en 1, 2, 3 of misschien 4 niet betaalde zoekresultaten.
SEO score
Wanneer je een kwalitatieve conversie aanpak hebt, zal dit ook effect hebben op jouw optimalisatie. Hetzij een aantrekkelijke landingspagina met een meta description die verleidt. Naast die kwaliteit heb je ook kwantiteit nodig. Want hoe meer bezoekers die verder klikken/lezen, hoe beter. Dit zijn acties die meegenomen worden in je SEO score. Door je website wekelijks te optimaliseren blijft je website in beweging en zo worden zoekmachines gevoed met informatie.
Met een geoptimaliseerde website of webshop haal je dus meer rendement uit je websitebezoekers. Je zorgt er namelijk niet alleen voor dat mensen je vinden, maar ook daadwerkelijk overgaan tot aankoop of klantcontact. Hiervoor geldt wel dat je hele website in orde moet zijn.
Dappr helpt jou website organisch scoren
Dappr helpt jou organisch hoog te scoren in diverse zoekmachines (Google, Yahoo, Bing etc.) door jouw website SEO-proof te maken. Eerst kijken we of jouw website voldoet aan de basiseisen voor optimalisatie. Wil je vervolgens beter in de zoekmachines komen, dan zorgen we ervoor dat er content is er blijft komen. We schrijven onder meer teksten, maken afbeeldingen en denken mee met social media uitingen (betaald en onbetaald). Zo wordt een website gevoed met informatie die vervolgens weer door Google gelezen wordt. Deze informatie noemen we structured data. Hierbij letten we uiteraard op zoekwoorden, pagina titels, meta tag, linkbuilding en meer!
dappr.doen
dappr.gemaakt
dappr.nieuws
Even een momentje voor jezelf? Lees dan onze stories voor inspiratie, om op de hoogte te blijven van innovaties en dappre verhalen.